تفاوت بین یک شخص موفق  با دیگران د رکمبود قدرت استقامت یا در کمبود دانش نیست بلکه در کمبود اراده است . 

Vince Lombardi

قدرت اراده مثل یک حرف زشت د راین روزها است . چه تعداد تبلیغ تجاری تماشا کرده اید که سعی دارند محصولات خود را جایگزین قدرت اراده ، جای بیاندازند آنها شروع  می کنند به گفتن اینکه قدرت اراده کار نمی کند و بعد سعی میکنند که چیزی را به شما بفروشنده که "سریع وآسان"  عمل می کند مثل یک قرض رژیم یا یکسری تجهیزات ورزشی تخیلی ، اغلب آنها حتی یکسری نتایج غیرممکن دریک دوره بسیار کوتاه را نیز تضمین می کننداین یک نوع شرط بندی ایمن است به دلیل اینکه افرادی که قدرت اراده کمی دارند احتمالاً وقت نخواهند گذاشت که آن محصولات بی فایده و بی ارزش را برگردانند.

اما حدس بزنید ، قدرت اراده کارمی کند اما درجهت اینکه بهترین نتیجه را از آن بگیرید شما باید یاد بگیرید که چه چیزی را می توان و چه چیزی را نمی توان با آن انجام داد. افرادی که می گویند قدرت اراده کار نمی کند اغلب به نحوی از آن استفاده می کنند که فراتر از حد وقابلیت های این توان است .

قدرت اراده چیست ؟

قدرت اراده ، توانایی شما در انتخاب یکسری فعالیت و کار و سپس چسبیدن به انجام آن کارهاست.

قدرت اراده یک نیروی اشتیاق است که در یک مدت کوتاه به اوج خود می رسد آن را به عنوان یک یورش یک دفعه ای در نظر بگیرید. خیلی سریع می سوزد و تمام می شود اما اگر هوشمندانه هدایت گردد طوفانی به پا خواهد که شما بتوانید با استفاده از آن برنیروی مقاومت درمقابل حرکت خود ، غلبه نمایید و یک حرکت واقعی ایجاد نمایید.

نیروی اراده ، نوک نیزه یا پیشران ،نظم و انضباظ شخصی است در تشبیه به مثال جنگ جهانی دوم ، قدرت اراده مانند روز –D  خواهد بود. هجوم Normandy – که یک مبارزه وجنگ خیلی بزرگ بود که موجی در جنگ راه انداخت و باعث شد تا همه چیز در یک جهت جدید به حرکت درآید. با اینکه یک سال طول کشید تا به روز پیروزی در اروپا برسد. ولی انجام چنین تلاش و این مقدار کار هر روز در آن جنگ ، عملاً ،غیر ممکن بود.

قدرت اراده یک نیروی متمرکز شده است. شما انرژی خودرا جمع می کنیدو یک نیروی فشار به جلو با قدرت بالا ایجاد می کنید به صورت راهبردی یا استراتژیکی به نقاط ضعف مشکلات خود حمله ویورش می برید تا آنها را بشکنید و آن نقطه ها اجازه مانورهای بزرگ تر برای پیشروی در منطقه (مشکلات) را به شما می دهد تا کاملاً مشکل را ازبین ببرید.

برنامه قدرت اراده شامل مرحله های ذیل است :
1- یک هدف را انتخاب کنید 
2-نقشه حمله را خلق کنید 
3-نقشه را اجرا کنید .

بااستفاده از قدرت نیروی اراده شاید برای عملی کردن مرحله های یک و دو زمان داشته باشید اما وقتی به مرحله سوم رسیدید بایستی سریع و خیلی محکم به آن ضربه بزنید.

سعی نکنید به روشی که نیروی اراده بسیار بالایی در هرروز نیاز داشته باشد بر مشکلات و کارهای چالش برانگیز خود حمله کنید نیروی اراده همیشگی نیست ، اگر شما بخواهید از آن برای یک مدت طولانی استفاده کنید، می سوزید. نیروی اراده انرژی مورد نیازشما را ،فقط برای یک مدت کوتاه ، فراهم می کندکه در بیشتر موارد ، سوخت چند روز شما است .

ازنیروی حاصل از قدرت اراده برای ایجاد حرکتی استفاده کنید که خودش باعث دوام خودش باشد.

بنابراین اگر نیروی اراده را فقط برای یک مدت کوتاه ،باقدرت انفجاری بالا ، می توان استفاده کرد پس بهترین روش به کارگیری آن چیست ؟ به چه روشی می توان از لغزش و افتادن به دام الگوهای بد قدیمی ، بعد از اینکه قدرت انفجاری نیروی اراده تمام شد ، جلوگیری کرد؟

بهترین روش استفاده از نیروی اراده این است که یک ناحیه پیشروی ایجاد کنید به طوری که از آن قسمت پیشروی های بیشتری را بدون اینکه نیاز به نیرویی به اندازه نیروی ایجاد کننده اولیه ، داشته باشید.

روز-D را به خاطر بیاورید کشورهای متحد یک منطقه پیشروی درست کردند بعد از آن جاده پیشروی آن بسیار سهل تر گردید. اگر چه اطمینان از موفقیت از این نقطه هم ، کاربسیار سختی بود . به ویژه در بخش های نزدیک به مرزهای فرانسه ، قبل از اینکه تانک های Rhino ، شروع به شخمم زدن نیروهای نازی کنند.با این حال این کار خیلی آسانترشده بود نسبت به اینکه بخواهند این تمرکز و مقدار انرژی و هماهنگی را در 365 روز یکسالل و در یک حمله گسترده ،حفظ کنند.

بنابراین روش درست استفاده از نیروی اراده این است که منطقه پیشروی درست کنید به نحوی که یک تغییر دایمی در آن بخش خلق کند وپیشروی از آن بخش برای شما بسیار آسانترباشد. از نیروی اراده خود برای نیاز به نیروی دایمی با قدرت بالا به مدت طولانی ، بکاهید.

مثال:

بیایید حرف های بالا را در یک مثال جمع کنیم فرض کنیم هدف شما کاهش 10 کیلو از وزن تا ن است تصمیم دارید رژیم بگیرید.اراده نیازدارید و با این قدرت اراده یک هفته اول رژیم هم کاملاً ، OK هستید . اما د رطول چند هفته بعد شما دوباره به دام عادت های بدغذایی گرفتار می شوید وو تمام وزنی را که از دست داده اید ، برمی گردد. شما مجدداً ، بایک رژیم غذایی دیگر تلاش می کنید اما نتیجه همچنان یکسان است . شما نمیی توانید اراده لازم را به صورت طولانی مدت برای رسیدن به هدف کاهش اضافه وزن در خود حفظ کنید.

این کار خیلی سخت است ودلیل اش هم این است که اراده یک نیروی موقتی و زودگذراست . برای یک دوی 100متری مناسب است نه برای یک دوی ماراتن ، اراده نیاز به تمرکز دارد و تمرکز آگاهانه ، درزهای زیادی دارد. و نمی توانید آنرا برای یک مدت طولانی حفظ کنیدیک چیزی بالاخره حواس شما را پرت خواهد کرد.

روش رسیدن به هدف بااستفاده درست از نیروی اراده به این صورت است که بپذیرید از این نیروی انفجاری قدرت اراده،به صورت یک مدت خیلی کوتاه می توانید استفاده کنید شاید در بهترین حالت ممکن ، چند روز بتوانید. بعد از آن این نیروی اراده ، ذوب می شود و تمام می گردد. بنابراین روش بهتر استفاده از این نیرو این است که محیط اطراف خود را به گونه ایی تغییر دهیم که دیگر نیازی به این نیرو و این شدت از نیرو، مثل زمان ایجاد اولیه ، نداشته باشیم . نیازدارید از قدرت اراده خود برای برپاسازی یک منطقه پیشروی در سواحل هدف ، استفاده نمایید.

شما می نشینید و یک نقشه و برنامه درست می کنید و این کار هم نیاز به انرژی آن چنانی ندارد و این  کاررا می توانید طی چند روز انجام دهید.

سپس تمامی هدف های مختلفی را که نیازدارید بزنید را مشخص می کنید اگر دوست دارید که شانس موفقیت داشته باشید.

اولاً تمامی غذاهای آشغالی که نیاز است از آشپزخانه شما خارج شوند شامل هر چیزی که میل و علاقه شما دارید و باعث اضافه وزن شما می گردد، بعد نیازدارید این غذاها را با غذاهای جایگزین کنید تا به شما کمک کنند تا بتوانید وزن خود را کم کنید مثل میوه ها وسبزی جات ، دوم اینکه می دانید اگر گرسنه به منزل تان برسید و چیزی برای خوردن وجود نداشته باشد وسوسه خوردن غذاهای فست فودی خواهید کرد. تصمیم بگیرید که آخر هرهفته ، پیشاپیش ، غذاهای یک هفته آینده را درست کنید. با این روش شما همیشه یک چیزی برای خوردن داخل یخچال خواهید داشت. آخر هر هفته چند ساعت وقت برای این که میوه هایی که لازم دارید بخریدو غذاهایی هفته آینده را درست کنید ، کنار بگذارید. علاوه براین یک کتاب آشپزی که با استفاده از آن دستورپخت غذاهای سالم را یاد یگیرید ، تهیه کنید درمورد نمایشگر های وزن اطلاعات به دست می آورید و یکی از آنها را که در نزدیکی محل شما است را پیدا کرده و یک جلسه حضوری به انجارفته و ثبت نام می کنید. یک چارت از وزن خود درست می کنید و آنرا برروی دیوار حمام خود می چسبانید. یک معیار خوب به دست می آورید که با استفاده از آن هم وزن و هم میزان چربی خود را اندازه گیری کنید ، لیستی از وعده های غذایی ساده درست می کنید (5 نوع وعده غذایی برای صبحانه ، 5 نوع وعده غذایی برای نهار، 5 نوع وعده غذایی برای شام ) و آنها را برروی در یخچال خود نصب می کنید .... همگی اینها در نقشه راه شما بایستی نوشته شود.

حالا نوبت عمل کردن فرا می رسد که بایستی سریع و محکم عمل کنید –احتمالاً ، همگی آنها را می توانید در یک روز اجرا کنید در اولین جلسه نمایشگر وزن خود حضور پیدا کنید و همه چیزهایی که می خواهید به دست آورید. آشپزخانه خود را از تمام غذاهای ناسالم ، پاک کنید ، میوه های جدید و کتاب آشپزی جدید و یک ترازوی جدید بخرید ،چارت وزن خود و وعده های غذایی سالم خود را روی در یخچال نصب کنید دستورپخت هایی که دوست دارید ، انتخاب  وبرای یک هفته خود غذا درست کنید.

تا آخر روز شما از قدرت اراده خود نه برای گرفتن رژیم به صورت مستقیم بلکه برای مهیا ساختن شرایطی که باعث آسان ترشدن ، دنباکردن رژیم می شود ، استفاده می کنید. وقتی که صبح روز بعد بیدار می شودی متوجه می شوید محیط اطراف شما به صورت خارق العاده ایی مطابق با برنامه شما تغییر کرده است. یخچال شما پرشده است از غذاهای سالمی که ازقبل آماده شده است و آماده برای خوردن اند. بنابراین مشکل غذاهای آشغال در منزل خود ندارید. شما عضو یک کلوب نمایشگر وزن شده اید وهر هفته در جلسه های آنها شرکت خواهیدکردیک وقت مشخص برای خریدمیوه ها و آماده کردن غذا برای خودتان کنار گذاشته ایدولی باز هم نیاز به یک نظم و انضباط خاصی دارید که بتوانید رژیم خود را بگیرید. و تا این جا شما چیزهایی را تغییر داده اید که بدون انجام این تغییرات رژیم گرفتن کار بسیار بسیار مشکل وسختی است.

اینها پست های قبلی من در مورد اینکه به شما یکسری ایده های بیشتری در مورد تغییر محیط می دهد :
محیط هدف ها را به شما اجبار می کند

آیا دوستان شما قفس شما هستند یا آسانسورترقی تان؟
سیستم حسابداری شخصی شما

از قدرت اراده برای یورش بردن به مشکلات به صورت مستقیم استفاده نکنیداز قدرت اراده برای یورش و حمله به موانع اجتماعی و محیطی که مشکلات را محکم می کنند و باعث پایداری آنها می شوند استفاده کنید. ابتدا یک ناحیه پیشروی درست کنید سپس موقعیت خود را تقویت کنید (مثل تبدیل کردن کارها به عادت ها که در چالش 30 روز توضیح داده ام ) عادت ها انجام کارها را به صورت خودکار در می آورند طوری که به نیروی اراده خیلی کم برای ادامه دادن نیاز باشد و به شما امکان عملی کردن هدف هایتان را می دهد.