هدف ها در درون عادت ها

هر زمانی که یک هدف جدید را تعیین می کنید ؛ بعید است که آن را بدست آورید مگر اینکه  عادت های قبلی تان از آن حمایت کند. اگر هدف شما در اجزا، گرفتار عادت های جاری شما می شود، شما نیاز دارید که عادت های خود را تغییر دهید تا به این ترتیب شما به اهداف خود برسید. فرض کنید شما نوشتن یک کتاب را به عنوان یک هدف خود تعیین کرده اید.

اما شما تا کنون اساسا عادت به نوشتن به صورت منظم یا یه صورت ایده ال روزانه نداشته اید. به احتمال زیاد شما هرگز کتاب را کامل نخواهید کرد. این هدف تنها چندسال است که در لیست کاری شما قرار دارد.

فرض کنید شما هدف خود را ترک کردن شغل خود و اداره کردن کسب و کار اینترنتی بدارید.؛ اما شما عادت به توسعه وب سایت ندارید. این به سادگی یک نقشه خیالی باقی می ماند.

غلبه کردن بر عادت ها نشان می دهد که بالاتر از هر کار روزانه است عادت ها را برای حمایت از اهداف خود شناسایی کنید.

هنگامی که یک هدف جدید برای خود تعیین می کنید که فعال هستید در مورد آنچه عادات شما را قادر می سازد که به صورت منظم این هدف  را ترغیب کنید فکر کنید نتیجه آن مانند انجام یک معامله است. معمولا خوب است در مورد اصلاح عادت روزانه، به ویژه برای اهداف بزرگ فکر کنید.

برقرار کردن عادت های روزانه نسبت به عادت های متداول آسانتر است. برای جزئیات در مورد موفقیت در اجرا درآوردن عادت های نامنظم ؛ به مقاله (چطور عادت های روزانه ی که کامل نیست را حفظ کنیم ) مراجعه کنید.

همچنین عاقلانه است که شما در مورد شرایط عادت های ساده فکر کنید نه چیزهای فوق العاده  و پیچیده

 شما می توانید همیشه عادت های پیچیده را بعدا اضافه کنید اما تمرکز اصلی خود را بر بدست آوردن عادت های پایه که با موفقیت  می توانید  برای اولین بار انجام دهید.

 اگر یکی از اهداف شما این است که یک کتاب بنویسید ، یک عادت ساده برای کار کردن بر روی کتاب حداقل یک ساعت در روز است . اگر شما بتوانید این عادت را انجام  و حفظ کنید تکمیل کردن کتاب شما عملا یک معامله انجام شده است . حتی اگر فقط شما یک روز از هفته را نوشتید  و دو هفته را رها کرده اید ، هنوز شما می توانید 250ساعت در سال روی کتابتان سرمایه گذاری کنید . همین انضباط ساده برای ساختن مهارتی به عنوان نویسنده حرفه ای کافی است . از خودتان بپرسید : کدام یک از انضباط های روزانه شما را قادر می سازد تا به اهدافتان برسید. پاسخ به این سوال شما، می گوید که شما چه عادت های را باید انجام دهید.. اگر  شما بتوانید به طور شایسته این عادت ها را انجام و نگهداری کنید  به احتمال زیاد به اهداف خود می رسید موضوع فقط زمان است .(مشخص بودن و ویژه بودن)

عادت های مشخص خود را بوجود آورید زمان ، مکان و چگونگی پیاده سازی آن را شناسایی کنید هیچ چیز را به شانس رهانکنید.

اگر قصد شما   ورزش  روزانه را به عنوان هدف کاهش وزن دارید، مشخص کنید چه زمانی ورزش کنید  و چه مدت، جایی که ورزش خواهید کرد و اینکه چه نوع فعالیتی را انجام دهید. انجام دادن یوگا در اتاق زندگی خود از ساعت 4صبح تا 4.45صبح یک عادت واضح و خوب روزانه است.

اضافه کردن رفتن به ورزشگاه به لیست کار فردا برای انجام عادت آشکارو واضح نیست. یکی از اساسی ترین خصوصیات عادت، زمان است .برای هر عادت جدید ، باید در آن زمان را قرار دهید . جدا کردن یک قطعه زمان اختصاصی صرفا بخاطر عادت جدید. حتی اگر عادت جدید نیاز به هیچ زمان اضافی بر حفظ نیاز ندارد. به مانند عادت گاز نگرفتن هیچ ناخنی از شما.

هنوز هم نیاز به زمان اختصاصی برای عادت دارید. با یک آزمایش 30روز شروع کنید.

از طریق یک روش 30روز با شروع دوباره (دوباره شروع کردن روبه جلو یاعقب تر) عادت جدیدتان را شروع کنید  این روش دارای یک میزان موفقیت بالا است و می تواند تقریبا برای هرعادتی که می خواهید انجام دهید سازگار باشد ( برای جزئیات بیشتر در مورد انجام این مقاله 30 روز تا موفقیت را مشاهده کنید  برای رسیدن به رکورد کامل و بدون عیب و نقص با عادت 30روز متوالی تمرکز کنید.در مورد روز 31روزه هم نگران نباشید اگر شما بتوانید به روز انجام دهید معمولا می توانید از کنار آن بگذرید زیرا آن عادت تا آن زمان به صورت اتومات منظم خواهد بود.

حتی اگر بعدا شما یک وقفه داشته باشید ؛ عادتی که شما حداقل 30روز کامل به صورت متوالی انجام داده اید ساده تر خواهد بود که عادت را دوباره برقرار کنید. زمانی که شما دوباره شروع می کنید حداقل شما می دانید که قادر به انجام آن30روز و فراتر ازآن هستید زیرا شما قبلا آن را انجام داده اید.

رفع کردن تداخلات

هرگونه موانعی که ممکن است با عادت جدید شما مواجهه شود . ملزم کنید خود را  به برنامه ریزی مشترک با زمانی که بصورت اختصاصی برای عادت خود اختصاص داده اید.دیگران را مطلع کنید که این زمان گرفته شده و اجازه ندارند در این زمان مزاحم شما شوند اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای اجرای عادت را داشته باشید.

شما نمی خواهید  روز اول را با شور و شوق زیاد شروع کنید فقط برای اعمال  مهم اقدام کنید.

قبل از آغاز برای خودتان مزیت های زیادی قراردهید. مقاله تغییر عادت را مطالعه کنید تا مانند بازی شطرنج اطمینان حاصل کنید و تغییر روش برای ابتدای بازی ، وسط بازی و پایین بازی محاسبه کرده باشید.  با حرکت سریع بخاطر مات کردن شاه رقیب ممتاز خود و قرار دادن خودتان در موقعیت نامناسب از روز یکم خودتان را گرفتار نابودی و سقوط نکنید.

شناسایی پشتیبان عادت ها

برای شناسایی عادت ها که از عادت اصلی شما حمایت می کند زمان صرف کنید بدین وسیله از هدف اصلی خود خیلی خوب حمایت کنید. به عنوان مثال : اگر می خواهید عادت های غذایی  روزانه خود را تغییر دهید شما همچنین نیاز دارید تا عادت خرید کردن از فروشگاهتان ر ا تغیر دهید تا اطمینان حاصل کنید که غذای درست خرید می کنید.

این امر مخصوصا اگر رژیم غذایی جدید شما مقدار زیادی از محصولات تازه را شامل شود مهم است . مثال دیگر : اگر شما می خواهید یک وبلاگ موفق ایجاد کنید ، نوشتن یک عادت مهم روزانه است اما برای نتایج مطلوب ؛ ممکن است شما بخواهید برای هر روز زمانی از وقتتان را برای پیشرفت  کارتان بصورت عالی بگذرانید.  این امر به ویژه هنگامی مهم است که شما فقط قصد شروع دارید و به سختی مطلبی را در مورد وبلاگ می دانید . در صورت امکان بر تمام عادت های اصلی خودتان و تمام نقش عادت های حیاتی خود در هر زمان که به شما نسبت داده می شود کار کنید.

اگر رسیدگی شما بیش از حد زیاد است ابتدا بر روی عادت های حمایتی کار کنید . اگر شما بخواهید می توانید از طریق 30روز آزمایش متوالی انجام دهید. هنگامی که عادت های حمایت کننده در جای خود قرار گیرند می توانید عادت اصلی را حل (برطرف) کنید.برای مثال برای اولین بار شما می توانید عادت بازگرداندن آشپزخانه خود به مواد غذایی سالم هر سه شنبه شب انجام دهید. سپس شما می توانید عادت آماده کردن غذا برای هر روز (برای کاهش میل به خوردن ) انجام دهید و در نهایت شما می توانید عادت به تغییر رژیم برای آنچه که می خواهید انجام دهید. این پیشرفت ساده می تواند در مجموعه از عادت های حمایتی متصل شودتا به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن و سلامت کلی بهتر کمک کند.

 عمل به تعهدات خود به صورت علنی

اگر شما  به شوق و انگیزه اضافی برای وضعیت موجود آزمایش 30روزه نیاز دارید، از سایر افراد که درگیر کمک به شما هستند خواهش کنید. به عادت جدید خود به صورت علنی متعهد باشند. برای خود یک یادداشت (ثبت) قرار دهید . بنابراین خارج شدن ازآن سخت تر می شود بسیاری از افراد در آخرین 30روزه آزمایش در جلسه (فورم)محل اجتماع عموم به بحث و گفتگو و اظهار نظر می پردازند بعضی از افراد نیز بصورت روزانه نظرات خود را می گذارند و بروزرسانی می کنند.

 این یک ایده بسیار عالی است زیرا مسئولیت پذیر بودن (پاسخگو) بودن را افزایش می دهد. وقتی که شما می دانید که فرآیند پیشرفت شما را از بیرون مشاهده می کنند احتمال ضعف و شلی کمتر است . این کافی نیست شما با شغلی شرط یا عهد و پیمانی ببندید که اگر شما موفق نشوید نتیجه اش برای او (دیگران) خیلی مهم باشد.

 بعضی از کارهای  خود را به صورت مشترک انجام دهید  تا از این طریق مطمئن شوید بهترین کار را انجام می دهید. این نوع استرس (فشار) مثبت می تواند خیلی انگیزه دهد بخصوص اگر شما بعضی وقت ها تنبلی  می کنید.

 

عادت ها در مقابل اهداف یک مثال شخصی

یکی از اهداف حرفه ای من در این سالها ، توسعه و انتشار خط تولید محصولات قابل دانلود در انواع موضوعات رشد شخصی هست. این یک هدف بزرگیست که به سرمایه گذاری زمان قابل توجهی نیاز دارد متاسفانه  روال کاری من در حال حاضر این هدف را کاملا پشتیبانی نمی کند.

من اطلاعات و تجربه زیادی در فروش محصولات  آنلاین دارم من در چندین سال فروش بازی رایانه ای را انجام داده ام  .بنابراین من در حال حاضر دانش ایجاد  و انتشار محصولات قابل دانلود را در اختیار دارم  همچنین به یاد داشته باشم که ریتم روزانه من تجربه و توسعه انتشار بازی های جدید بوده و این بسیار متفاوت از روال فعلی کار من است که برانتشار محتوا خیلی کوتاه تمرکز دارد.

دستیابی به این هدف مستلزم آن است که زمان و انرژی جدی در توسعه محصول سرمایه گذاری کنم . اما من تا این زمان در موقعیت خوبی قرار نداشتم که عادتهای لازم را اجرا کنم من نیاز به خلق این هدف در واقعیت دارم.   من موفق به نوشتن یک کتاب آموزشی شدم اما آن یکدفعه منتشرشود و خط تولید کامل نبود.

 ازاین هفته قصد دارم هر هفته چندین ساعت به پیشرفت دانش محصولات جدید اختصاص دهم . ابتدا برنامه ریزی کرده ام یک برنامه صوتی قابل دانلود را ایجاد کنم همچنین دوست دارم کتاب های بیشتری بنویسم . اما  قصد دارم در ابتدا حداقل یک برنامه صوتی منتشر کنم.

برای رسیدن به این هدف باید عادت های روزانه من اساسا تغییرکند در اینجا برخی از تغییراتی که من باید انجام دهم.

1-به طور پیوسته هر روز ساعت 5صبح بیدارشوید اما به جای رفتن به ورزشگاه ، مستقیم به دفتر محل کار بروم تا کار روزانه ام را شروع کنم . اهداف و برنامه هام را مرور کنم و هر روز هفته 30/5صبح به کار های توسعه محصول بپردازم.

2-هر صبح روزهای هفته را برای توسعه محصول خود اختصاص دهید ، مرتب تا زمان ظهر کار کنید  من معمولا نهار را در ساعت 1می خورم  با چند تنفس کوتاه، با این حال من باید به طور اطمینانی 7-6ساعت در روز را باید به توسعه محصول اختصاص دهم. اگر احساس استرس و فشار زیاد داشتم من می توانم همیشه ازساعت ها کم کنم یا برای نیاز روز اضافی تر در نظر بگیرم.

3-هر روز یک ساعت را برای نوشتن یا اصلاح مطالب جدید در وبلاگ اختصاص دهم من می توانم مطالب کوتاه بیشتر یا مطالب بلند کمتری به صورت متوالی بنویسم. نوشتن قطعات کوتاه تر با تغییر ریتم موضوعات وبلاگ من سازگار خواهد بود.

4- ارتباطات روزمره که حدااکثر 60دقیقه در روز زمان می برد محدود کنم از جمله ایمیل؛ تماس تلفنی؛ کانال گروهی و غیره این وظایف را بعد ظهر انجام دهم.

5-قبل از عصربعد از روز کاریم  و قبل از شام ورزش می کنم . توجه من به ورزش می تواند در خانه باشد در عوض اینکه به باشگاه بروم . این صرفه جویی در زمان رانندگی است.

6-کارهای بیرون را در ساعت 8 بعدظهر روزهای هفته انجام دهم(بخصوص سه شنبه ها) فروشگاها کمتر شلوغ هستند زیرا مردم در خانه ها تلوزیون تماشا می کنند. این عادت برای من 30دقیقه در مقابل انجام  به صورت معمولی جلوگیری می کند.

در حال اجرای کارهای بیرون در پایان هفته هستم . ممکن است کمی طول بکشد تا بتوانم عادت های جدید را به طور موفقیت آمیزی برای کمک به دستیابی به اهدافم انجام دهم .اما هنگامی که ترقی کنم می توانم محصولات جدید را با ریتم پایدار و مداوم اجرا کنم ، بمانند ریتم وبلاگ نویس اجازه دارم سال های سال صدها مقاله جدید بنویسم

 با اصلاح زمان بیشتر بوسیله کارهای زندگی روزه مره ام . من وقت بیشترو انرژی  خلاق تر را برای سرمایه گذاری در توسعه اطلاعات محصولاتم داشته باشم.

همچنین من می توانم به انتشار فرآوان محتوای رایگان مانند مقالاتف فایل های صوتی و خبرها کوتاه ادامه دهم ؛ اما من پیام های  پیچیده تر برای محصولات سازمان یافته ذخیره کنم.

وبلاگ نویسی یک رساله عالی برای بیان ایده های خاصی است اما یک رسانه ضعیف برای پوشش موضوعاتی است که بیش از حد بزرگ و پیچیده است . این یکی از دلایلی بود که من تصمیم گرفتم کتاب توسعه شخصی برای افراد باهوش بنویسم  نوشتن یک کتاب من را قادر به توضیح مهارتهای اصولی رشد شخصی در عمل بسیار بیشتر نسبت به اندک مقالات و فایل های صوتی می کند. در نهایت من قادر بودم بجای انشعابات خرد و ریز دور افتاده یک تصویر بزرگ را به اشتراک بگذارم

من از نتیجه نهایی خوشحال شدم . همانطور که اکثریت قریب به اتفاق از خوانندگان این کتاب بودند که این ترغیب کرد من محصولاتم را توسعه دهم.

سایر موضاعاتی که مغایراست با مطالب وبلاگ و فایل های صوتی قابل دانلود شامل مدیریت زمان، واقعیت درونی (ذهنی)،تضادها ، قانون جاذبه ، رژیم غذایی، تمرین همکاری در تصمیمات و خواب چند فازی بهتر است با محصولات به طور کامل ارائه شود این موضوغات به قدر کافی پیچیده است که یک مقاله با یک سری از مقالات  بدرستی عمل کنند.

 

چه اهداف را می توانیم با انجام چند عادت ساده روزانه موفق شویم؟