هدفم در این سایت کمک به تمامی افرادی است که دوست دارند سالم زندگی کنند و با شورو شوق یاد بگیرند و کارکنند

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چه طوری اهداف خود را تنظیم کنیم که به صورت واقعی وحقیقی به آنها برسیم

چه طوری اهداف خود را تنظیم کنیم که به صورت واقعی وحقیقی به آنها برسیم

مشکل عمده ای که مانع لذت بردن افراد در رسیدن به اهداف آنها می شود این است که اهداف خود را از ابتدا  اشتباه انتخاب  می کنند. این مشکل به این دلیل اتفاق می افتد که مردم ماهیت زمان را به طرز مناسب  و خوب درک نمی کنند.هنگامی که مردم یک هدف خاص را در نظر می گیرند . آنها اغلب در مورد زمان مقرر نگران هستند . اگر من کسب و کاری را اکنون آغاز کنم ممکن است برای سالها برایم مفید و سودمند باشد 

من خیلی اضافه وزن دارم ممکن است سالها طول بکشد تا اندامی شوم .اگر من این رابطه غیرمعمول را هم قطع کنم ممکن است به وضعیت  چندین سال قبل ام  برگردم. چنین افکاری به وضوح بی انگیزه بودن را مشخص می کند  . اما مهمتر ازآن اشتباه گرفتن در ماهیت کل زمان است. وقت برای ما ارزشمند است ، بنابراین ما به صورت طبیعی گرایش به هدف داریم.  و ما همچنین از لحظه حاضرباید لذت  ببریم. در نتیجه ما نامید می شویم زمانی که اهدافی را تعیین می کنیم  که زمان رسیدن به آنها خیلی طولانی است . چه کسی می خواهد سالها کار پر زحمت را انجام دهد به منظور رسیدن به یک روزی که به طور با لقوه بهتر است؟

اکثرما به سادگی نظم و انظباط برای انجام چنین کاری نداریم، حتی اگر یک گلدان طلا در انتهای رنگین کمان وجود داشته باشد  با این حال مسئله واقعی نظم و انظباط نیست. مسئله اشتباه فهمیدن وقت و زمان است.

ما تمایل داریم وقت را به عنوان یک منبع در نظر بگیریم و مصرف کنیم همانطور که پولمان را خرج می کنیم. برای انجام کاری که یک ساعت وقت می خواهد

 

وقت پول است ؛ یک منبع یکبار مصرف. با این حال ، این یک روش احمقانه و نادرست برای فکر کردن به وقت و زمان است  

زمان یک منبع نیست . شما نمی توانید زمان را بگذرانید . زمان خودش تمام می شود  شما هیچ انتخابی در این موضوع ندارید . مهم نیست چه کاری انجام می دهید.

زمان جاری است به هر حال عبور می کند .مهم نیست شما یک چیزرا برای پنج سال آینده انجام دهید این پنج سال بدون توجه به آنچه که شما انجام می دهیدعبور می کند . در واقعیت شما هرگز در گذشته  یا آینده نیستید شما فقط در لحظه فعلی هستید.

حتی زمان گذشته را به یاد می آورید یا آینده را پیش بینی می کنید ، شما همچنین به این خاطرات در حال حاضر فکر می کنید که همه شما هم اکنون هستید و هرآنچه شما از آن بهرمند می شوید . ولی نمی توانید زمان را کنترل کنید اما می توانید لحظه لحظه فعلی خود را کنترل کنید .همه چیز درست همین الان است گذشته ای ؛آینده ای نیست.

بنابراین تنها چیزی که وجود دارد موقعیت فعلی می باشد پس چه معنی می دهد که درمورد ساختن اهداف بلند مدت صحبت کنید ؟چطور هرچیزی را موفق به انجام آن شویم؟

 اولا درک کنید که فقط می توانید هر چیزی را در لحظه فعلی بدست آورید  و فقط می توانید از دستاوردهای فعلی لذت ببریدوبه آن دستیابی داشته باشید. شما نمی توانید از چیزهای که در گذشته و آینده است لذت ببرید زیرا شما هرگز آنجا نیستید این روشن و واضح است آیا این طور نیست؟  اما اکثر افراد با این واقعیت ناسازگاری دارند .

بدست آوردن هدفی که براساس یک مدل نادرست از واقعیت بنا شده است خیلی دشوار می باشد چنین هدفی مطمئنا یک نزاع  مشکل دار است. هدف از تنظیم کنترل آینده نیست.این بی معنی است زیرا اینده فقط در تصور شما وجود دارد تمام ارزش تنظیم هدف این است که کیفیت واقعی لحظات حال حاضر شما را وهمچنین تعیین اهداف، وضوح و روشنی اهداف و تمرکز شما را در حال حاضر بهبود بخشد .

هروقتی شما هدفی راقرار می دهید همیشه از خود بپرسید چطور این هدف را تنظیم کنم که واقعیت الانم را بهبود بخشد. اگر هدف نتواند واقعیت فعلی شما را بهبود دهد آن هدف بی معنی است  و شما ممکن است آن هدف را رها کنید. اما اگر هدف همزمان که شما درمورد ان فکر می کنید وضوح، تمرکز و انگیزه بیشتری به زندگی شما دهد ان را حفظ می کنید.

بسیاری از مردم اهدافی را تنظیم می کنند و سپس فرض می کنند که مسیر رسیدن به اهداف نیازمند رنج و فداکاری است در صورتیکه   که این یک دستوالعمل برای شکست است .

یک ایده بهتر این ایست که  یک هدف را تنظیم کنید و به تاثیر آن  برواقعیت کنونی خودتوجه داشته باشید..اهدافی را قرار دهید که هر وقت در مورد آنها فکر کنید حاصلشان  بر زندگی شما تاثیرمثبت داشته باشد.

سودمندیش در مدت طولانی و قبل از اینکه به نتیجه نهایی و واقعی دست یابید در حالی که به انها فکر می کنید تاثیر مثبت بر زندگی شما دارد.

تنظیم اهداف را به عنوان راهی برا ی ارتقای واقعیت کنونی خود نه به عنوان راهی برای کنترل آینده خود قرار دهید .

فرض کنید شما یک هدف برای شروع کسب وکار خود تعیین می کنید شما  نقاط آینده را تصور می کنید که درآن شما رئیس خودتان  و ازان لذت می برید انجام آنچه که شما دوست دارید و درامد عالی از ان بدست بیارید .هیچ اشتباهی دران نیست .

سپس شما  در مورد اینکه چقدر کار خواهید کرد و خطراتی که با ان مواجه هستید و سایر افکار دلسرد کننده اند فکر می کنید.شما درحال حاضر باقی مانده اید و درآینده زندگی می کنید که فقط یک توهم است .

خودتان را به حال حاضر برگردانید و بدانید که هیچ کدام از این ها رخ نداده اند شما فقط آنها را بزرگ ساخته اید.

تصور شما از چیزهای که حتی ندارید آن را درست می کند  چقدر احمقانه است. و تصورات شما به هرحال دقیق و صحیح نیست.

اکنون این را امتحان کنید : فکر کنید در مورد کسب وکارشغلی خود ، وقتی هر چیزی به صورت یکنواخت اجرا شود چقدر عالی خواهد بود.

اکنون در نظر بگیرید در حال حاضر باقی ماندید . چگونه این هدف می تواند زندگی شما را بهبود بخشد یک سال از حالا نیست پنج سال هم نیست حتی فردا هم ؛ حال حاضر همین دقیقه است.

 هدف از شروع کسب وکار شغلی برای شما در اینجا و در حال حاضر چه می باشد ؟ آیا آن به شما امید می دهد؟ ایا آن برای شما الهام بخش است ؟ آیا آن وعده حل بعضی از مسائل جاری را می دهد.

اجازه دهید این افکار از طریق هوشیاری و آگاه کردن بر ای چند لحظه شما را حرکت دهد. فکر کنید چطور این هدف را آغاز کرده اید .هم اکنون به زندگی شخصی شما بهبود می بخشد. البته اگر نمی توانید بهبودی مشاهده کنید هدف را رها کنید و به دنبال هدف متفاوتی باشید.

در مورد بعضی از اهداف فکر و تمرکز کنید اگر  تخیلات پیچیده ای نمی باشد .

آیا شما می خواهید مقدار معینی وزن کم کنید ؟ برای لذت بردن از یک رابطه جدید؟ همچنین برا ی لذت بردن از بدست آوردن مقام و یا شغل بهتر؟ تصورات عذاب آور و ناراحت کننده را در مسیر کسب این اهداف متوقف کنید وتصور  خود را به آسایش   اینکه چطور هر هدفی می تواند در حال حاضر زندگی شما را بهبود بخشد متمرکز کنید.

در حال حاضر فکر شما در مورد آمادگی جسمانی چیست ؟ فکر شما برای پیداکردن همسرچیست؟

چه فکری برای انجام یک شغل دارید؟

همانطور که شما در مورد اینکه چطور اهداف واقعیت زندگی شما را بهبود می بخشد فکر می کنید ؛سرانجام احساسات شما برای انجام یک عکس العمل برانگیخته می شود. در همان زمان شما مجذوب منابعی خواهید شد که برای رسیدن به اهداف در زندگی به شما کمک می کند ، نیازی نیست که شما خودتان را مجبور کنید.شما به طور طبیعی کشف می کنید اقدامی را که باید  انجام دهید و تمرکز خود را به جلو ادامه دهید .

شما در مورد یک هدف هنگامی  فکر می کنیدکه  به شیوه ای  به شما انگیزه  دهد .به طور  طبیعی  شما شروع به انجام اقداماتی مطابق با هدف خواهید کرد.

هنگامی که شما اهدافی را تعیین می کنید که کیفیت واقعیت  حال حاضر شما را تغییر دهد رسیدن به نتیجه نهایی چقدر طول می کشد چه اهمیتی دارد ؟

خواه یک هفته یا 5 سال طول بکشد مجزا است کل مسیر جدا و سرگرم کننده است  مهمتر از همه اینکه شما احساس شادی می کنید و این لحظات واقعا عملی می شود بنابراین باعث می شود شما عمل لذت بخشی   انجام دهید .بنابراین شما بسیار خالق هستید.

شما هر هدفی را که انتخاب کنید به وسیله تمرکز بر خیال آینده ،مسیر رنج و سختی را پیش بینی می کنید یا اینکه می توانید هدف را به امید شور و شوق و انگیزه جدید تزریق کنید .  حتی اگر به نظر می رسد که شما اهدافی را برای آینده تنظیم می کنید ،شما واقعا اهداف را برای حال حاضر تعیین می کنید بهتر است که این را بدانید  که راحت و لذت بخش تر خواهد بود که به اهداف خود برسید .

اگر این طرز تفکر هدف را اتخاذ می کنید می توانید برنامه ریزی های مختلفی  انجام دهید.

اندازه و وسعت هدف اهمیت بیشتری پیدا می کند .

چه چیزهای تاثیر بر هدف لحظه الان شما دارد

مهمترین عواملی  که تاثیر می گذارد بر اهداف  الان شما وقتی که شما در مورد آنها فکر می کنید  .

وقتی که شما واقعا این مفهوم را درک می کنید به جای فقط یک مجموعه از اهداف و ترجیحا بی ارتباط ،ماموریت مادام العمر را  شروع می کنید.

مهم نیست که آیا ماموریت شما در زندگی بدست می آید یا خیر . مهم این است که اثر آن بر واقعیت کنونی شما چیست .

بنابراین شما می توانید آزادانه احساس امیدواری واقعی به این ماموریت بزرگ داشته باشید ، حتی یکی از آنها ممکن است در  طول زندگی شما غیر قابل دستیابی باشد .

به مدت طولانی این ماموریت برای شما الهام بخش و محرک است . در صورتی که ماموریت آنقدر بزرگ است که شما را تضعیف می کند آن را رها کنید ، اما اگر واقعا به شما الهام بخش است آن را دنبال کنید .

من توصیه می کنم فکر کردن به اهداف Smart    را رها کنید .

Smart   =  مشخص ، قابل اندازه گیری ، اقدام گرا ،تحقق گرا و محدود به زمان است (تغییرات زیادی در این مدل وجود دارد )

این مدل به نظر هوشمندانه است اما بر مبنای درک نادرست زمان است . به جای فکر کردن به اهداف خود به عنوان پروژه های زمان بندی شده ،هر هدف را با توجه به تاثیر آن  بر  واقعیت کنونی  خود در نظر بگیرید .

من می دانم که این یک راه کاملا متفاوت برای تفکر در مورد اهداف است .

بنابراین آن طبیعی است که شما به آن مقاومت کنید با توجه به اینکه شما با مدل های محدود به زمان به طور دقیق  هدف انجام داده  باشید . بنابراین از خودتان بپرسید : آیا مدل هدفگرار  برای الان شما مناسب است ؟

در مقیاس 1 تا 10 چگونه می توانید عملکرد خود را در تنظیم و دستیابی به اهداف مهم خود ارزیابی  کنید ؟

من شگفت زده خواهم شد اگر شما بالاتر از 5 شوید ، برای کسب بهترین راه حل خودتان را  مجبور  نکنید .

کل نمونه ها با یک شکست آغاز می شود .

این به مانند تلاش برای به حرکت در آوردن یک ارابه با چهار چرخ می باشد . شما نیازی نیست که به سختی هل بدهید.

شما نیاز به یک ارابه چرخ های گرد دارید . چهار چرخ ارابه بخاطر اینکه  ظاهر مشخصی دارد به نظر می رسد واقعا لیز و راحت است و کار کردن با آن بسیار عالی است .

اما  در واقعیت خودتان قضاوت نهایی بکنید  .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نعمت الله دوستی نوری

هدف ها در درون عادت ها

هدف ها در درون عادت ها

هر زمانی که یک هدف جدید را تعیین می کنید ؛ بعید است که آن را بدست آورید مگر اینکه  عادت های قبلی تان از آن حمایت کند. اگر هدف شما در اجزا، گرفتار عادت های جاری شما می شود، شما نیاز دارید که عادت های خود را تغییر دهید تا به این ترتیب شما به اهداف خود برسید. فرض کنید شما نوشتن یک کتاب را به عنوان یک هدف خود تعیین کرده اید.

اما شما تا کنون اساسا عادت به نوشتن به صورت منظم یا یه صورت ایده ال روزانه نداشته اید. به احتمال زیاد شما هرگز کتاب را کامل نخواهید کرد. این هدف تنها چندسال است که در لیست کاری شما قرار دارد.

فرض کنید شما هدف خود را ترک کردن شغل خود و اداره کردن کسب و کار اینترنتی بدارید.؛ اما شما عادت به توسعه وب سایت ندارید. این به سادگی یک نقشه خیالی باقی می ماند.

غلبه کردن بر عادت ها نشان می دهد که بالاتر از هر کار روزانه است عادت ها را برای حمایت از اهداف خود شناسایی کنید.

هنگامی که یک هدف جدید برای خود تعیین می کنید که فعال هستید در مورد آنچه عادات شما را قادر می سازد که به صورت منظم این هدف  را ترغیب کنید فکر کنید نتیجه آن مانند انجام یک معامله است. معمولا خوب است در مورد اصلاح عادت روزانه، به ویژه برای اهداف بزرگ فکر کنید.

برقرار کردن عادت های روزانه نسبت به عادت های متداول آسانتر است. برای جزئیات در مورد موفقیت در اجرا درآوردن عادت های نامنظم ؛ به مقاله (چطور عادت های روزانه ی که کامل نیست را حفظ کنیم ) مراجعه کنید.

همچنین عاقلانه است که شما در مورد شرایط عادت های ساده فکر کنید نه چیزهای فوق العاده  و پیچیده

 شما می توانید همیشه عادت های پیچیده را بعدا اضافه کنید اما تمرکز اصلی خود را بر بدست آوردن عادت های پایه که با موفقیت  می توانید  برای اولین بار انجام دهید.

 اگر یکی از اهداف شما این است که یک کتاب بنویسید ، یک عادت ساده برای کار کردن بر روی کتاب حداقل یک ساعت در روز است . اگر شما بتوانید این عادت را انجام  و حفظ کنید تکمیل کردن کتاب شما عملا یک معامله انجام شده است . حتی اگر فقط شما یک روز از هفته را نوشتید  و دو هفته را رها کرده اید ، هنوز شما می توانید 250ساعت در سال روی کتابتان سرمایه گذاری کنید . همین انضباط ساده برای ساختن مهارتی به عنوان نویسنده حرفه ای کافی است . از خودتان بپرسید : کدام یک از انضباط های روزانه شما را قادر می سازد تا به اهدافتان برسید. پاسخ به این سوال شما، می گوید که شما چه عادت های را باید انجام دهید.. اگر  شما بتوانید به طور شایسته این عادت ها را انجام و نگهداری کنید  به احتمال زیاد به اهداف خود می رسید موضوع فقط زمان است .(مشخص بودن و ویژه بودن)

عادت های مشخص خود را بوجود آورید زمان ، مکان و چگونگی پیاده سازی آن را شناسایی کنید هیچ چیز را به شانس رهانکنید.

اگر قصد شما   ورزش  روزانه را به عنوان هدف کاهش وزن دارید، مشخص کنید چه زمانی ورزش کنید  و چه مدت، جایی که ورزش خواهید کرد و اینکه چه نوع فعالیتی را انجام دهید. انجام دادن یوگا در اتاق زندگی خود از ساعت 4صبح تا 4.45صبح یک عادت واضح و خوب روزانه است.

اضافه کردن رفتن به ورزشگاه به لیست کار فردا برای انجام عادت آشکارو واضح نیست. یکی از اساسی ترین خصوصیات عادت، زمان است .برای هر عادت جدید ، باید در آن زمان را قرار دهید . جدا کردن یک قطعه زمان اختصاصی صرفا بخاطر عادت جدید. حتی اگر عادت جدید نیاز به هیچ زمان اضافی بر حفظ نیاز ندارد. به مانند عادت گاز نگرفتن هیچ ناخنی از شما.

هنوز هم نیاز به زمان اختصاصی برای عادت دارید. با یک آزمایش 30روز شروع کنید.

از طریق یک روش 30روز با شروع دوباره (دوباره شروع کردن روبه جلو یاعقب تر) عادت جدیدتان را شروع کنید  این روش دارای یک میزان موفقیت بالا است و می تواند تقریبا برای هرعادتی که می خواهید انجام دهید سازگار باشد ( برای جزئیات بیشتر در مورد انجام این مقاله 30 روز تا موفقیت را مشاهده کنید  برای رسیدن به رکورد کامل و بدون عیب و نقص با عادت 30روز متوالی تمرکز کنید.در مورد روز 31روزه هم نگران نباشید اگر شما بتوانید به روز انجام دهید معمولا می توانید از کنار آن بگذرید زیرا آن عادت تا آن زمان به صورت اتومات منظم خواهد بود.

حتی اگر بعدا شما یک وقفه داشته باشید ؛ عادتی که شما حداقل 30روز کامل به صورت متوالی انجام داده اید ساده تر خواهد بود که عادت را دوباره برقرار کنید. زمانی که شما دوباره شروع می کنید حداقل شما می دانید که قادر به انجام آن30روز و فراتر ازآن هستید زیرا شما قبلا آن را انجام داده اید.

رفع کردن تداخلات

هرگونه موانعی که ممکن است با عادت جدید شما مواجهه شود . ملزم کنید خود را  به برنامه ریزی مشترک با زمانی که بصورت اختصاصی برای عادت خود اختصاص داده اید.دیگران را مطلع کنید که این زمان گرفته شده و اجازه ندارند در این زمان مزاحم شما شوند اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای اجرای عادت را داشته باشید.

شما نمی خواهید  روز اول را با شور و شوق زیاد شروع کنید فقط برای اعمال  مهم اقدام کنید.

قبل از آغاز برای خودتان مزیت های زیادی قراردهید. مقاله تغییر عادت را مطالعه کنید تا مانند بازی شطرنج اطمینان حاصل کنید و تغییر روش برای ابتدای بازی ، وسط بازی و پایین بازی محاسبه کرده باشید.  با حرکت سریع بخاطر مات کردن شاه رقیب ممتاز خود و قرار دادن خودتان در موقعیت نامناسب از روز یکم خودتان را گرفتار نابودی و سقوط نکنید.

شناسایی پشتیبان عادت ها

برای شناسایی عادت ها که از عادت اصلی شما حمایت می کند زمان صرف کنید بدین وسیله از هدف اصلی خود خیلی خوب حمایت کنید. به عنوان مثال : اگر می خواهید عادت های غذایی  روزانه خود را تغییر دهید شما همچنین نیاز دارید تا عادت خرید کردن از فروشگاهتان ر ا تغیر دهید تا اطمینان حاصل کنید که غذای درست خرید می کنید.

این امر مخصوصا اگر رژیم غذایی جدید شما مقدار زیادی از محصولات تازه را شامل شود مهم است . مثال دیگر : اگر شما می خواهید یک وبلاگ موفق ایجاد کنید ، نوشتن یک عادت مهم روزانه است اما برای نتایج مطلوب ؛ ممکن است شما بخواهید برای هر روز زمانی از وقتتان را برای پیشرفت  کارتان بصورت عالی بگذرانید.  این امر به ویژه هنگامی مهم است که شما فقط قصد شروع دارید و به سختی مطلبی را در مورد وبلاگ می دانید . در صورت امکان بر تمام عادت های اصلی خودتان و تمام نقش عادت های حیاتی خود در هر زمان که به شما نسبت داده می شود کار کنید.

اگر رسیدگی شما بیش از حد زیاد است ابتدا بر روی عادت های حمایتی کار کنید . اگر شما بخواهید می توانید از طریق 30روز آزمایش متوالی انجام دهید. هنگامی که عادت های حمایت کننده در جای خود قرار گیرند می توانید عادت اصلی را حل (برطرف) کنید.برای مثال برای اولین بار شما می توانید عادت بازگرداندن آشپزخانه خود به مواد غذایی سالم هر سه شنبه شب انجام دهید. سپس شما می توانید عادت آماده کردن غذا برای هر روز (برای کاهش میل به خوردن ) انجام دهید و در نهایت شما می توانید عادت به تغییر رژیم برای آنچه که می خواهید انجام دهید. این پیشرفت ساده می تواند در مجموعه از عادت های حمایتی متصل شودتا به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن و سلامت کلی بهتر کمک کند.

 عمل به تعهدات خود به صورت علنی

اگر شما  به شوق و انگیزه اضافی برای وضعیت موجود آزمایش 30روزه نیاز دارید، از سایر افراد که درگیر کمک به شما هستند خواهش کنید. به عادت جدید خود به صورت علنی متعهد باشند. برای خود یک یادداشت (ثبت) قرار دهید . بنابراین خارج شدن ازآن سخت تر می شود بسیاری از افراد در آخرین 30روزه آزمایش در جلسه (فورم)محل اجتماع عموم به بحث و گفتگو و اظهار نظر می پردازند بعضی از افراد نیز بصورت روزانه نظرات خود را می گذارند و بروزرسانی می کنند.

 این یک ایده بسیار عالی است زیرا مسئولیت پذیر بودن (پاسخگو) بودن را افزایش می دهد. وقتی که شما می دانید که فرآیند پیشرفت شما را از بیرون مشاهده می کنند احتمال ضعف و شلی کمتر است . این کافی نیست شما با شغلی شرط یا عهد و پیمانی ببندید که اگر شما موفق نشوید نتیجه اش برای او (دیگران) خیلی مهم باشد.

 بعضی از کارهای  خود را به صورت مشترک انجام دهید  تا از این طریق مطمئن شوید بهترین کار را انجام می دهید. این نوع استرس (فشار) مثبت می تواند خیلی انگیزه دهد بخصوص اگر شما بعضی وقت ها تنبلی  می کنید.

 

عادت ها در مقابل اهداف یک مثال شخصی

یکی از اهداف حرفه ای من در این سالها ، توسعه و انتشار خط تولید محصولات قابل دانلود در انواع موضوعات رشد شخصی هست. این یک هدف بزرگیست که به سرمایه گذاری زمان قابل توجهی نیاز دارد متاسفانه  روال کاری من در حال حاضر این هدف را کاملا پشتیبانی نمی کند.

من اطلاعات و تجربه زیادی در فروش محصولات  آنلاین دارم من در چندین سال فروش بازی رایانه ای را انجام داده ام  .بنابراین من در حال حاضر دانش ایجاد  و انتشار محصولات قابل دانلود را در اختیار دارم  همچنین به یاد داشته باشم که ریتم روزانه من تجربه و توسعه انتشار بازی های جدید بوده و این بسیار متفاوت از روال فعلی کار من است که برانتشار محتوا خیلی کوتاه تمرکز دارد.

دستیابی به این هدف مستلزم آن است که زمان و انرژی جدی در توسعه محصول سرمایه گذاری کنم . اما من تا این زمان در موقعیت خوبی قرار نداشتم که عادتهای لازم را اجرا کنم من نیاز به خلق این هدف در واقعیت دارم.   من موفق به نوشتن یک کتاب آموزشی شدم اما آن یکدفعه منتشرشود و خط تولید کامل نبود.

 ازاین هفته قصد دارم هر هفته چندین ساعت به پیشرفت دانش محصولات جدید اختصاص دهم . ابتدا برنامه ریزی کرده ام یک برنامه صوتی قابل دانلود را ایجاد کنم همچنین دوست دارم کتاب های بیشتری بنویسم . اما  قصد دارم در ابتدا حداقل یک برنامه صوتی منتشر کنم.

برای رسیدن به این هدف باید عادت های روزانه من اساسا تغییرکند در اینجا برخی از تغییراتی که من باید انجام دهم.

1-به طور پیوسته هر روز ساعت 5صبح بیدارشوید اما به جای رفتن به ورزشگاه ، مستقیم به دفتر محل کار بروم تا کار روزانه ام را شروع کنم . اهداف و برنامه هام را مرور کنم و هر روز هفته 30/5صبح به کار های توسعه محصول بپردازم.

2-هر صبح روزهای هفته را برای توسعه محصول خود اختصاص دهید ، مرتب تا زمان ظهر کار کنید  من معمولا نهار را در ساعت 1می خورم  با چند تنفس کوتاه، با این حال من باید به طور اطمینانی 7-6ساعت در روز را باید به توسعه محصول اختصاص دهم. اگر احساس استرس و فشار زیاد داشتم من می توانم همیشه ازساعت ها کم کنم یا برای نیاز روز اضافی تر در نظر بگیرم.

3-هر روز یک ساعت را برای نوشتن یا اصلاح مطالب جدید در وبلاگ اختصاص دهم من می توانم مطالب کوتاه بیشتر یا مطالب بلند کمتری به صورت متوالی بنویسم. نوشتن قطعات کوتاه تر با تغییر ریتم موضوعات وبلاگ من سازگار خواهد بود.

4- ارتباطات روزمره که حدااکثر 60دقیقه در روز زمان می برد محدود کنم از جمله ایمیل؛ تماس تلفنی؛ کانال گروهی و غیره این وظایف را بعد ظهر انجام دهم.

5-قبل از عصربعد از روز کاریم  و قبل از شام ورزش می کنم . توجه من به ورزش می تواند در خانه باشد در عوض اینکه به باشگاه بروم . این صرفه جویی در زمان رانندگی است.

6-کارهای بیرون را در ساعت 8 بعدظهر روزهای هفته انجام دهم(بخصوص سه شنبه ها) فروشگاها کمتر شلوغ هستند زیرا مردم در خانه ها تلوزیون تماشا می کنند. این عادت برای من 30دقیقه در مقابل انجام  به صورت معمولی جلوگیری می کند.

در حال اجرای کارهای بیرون در پایان هفته هستم . ممکن است کمی طول بکشد تا بتوانم عادت های جدید را به طور موفقیت آمیزی برای کمک به دستیابی به اهدافم انجام دهم .اما هنگامی که ترقی کنم می توانم محصولات جدید را با ریتم پایدار و مداوم اجرا کنم ، بمانند ریتم وبلاگ نویس اجازه دارم سال های سال صدها مقاله جدید بنویسم

 با اصلاح زمان بیشتر بوسیله کارهای زندگی روزه مره ام . من وقت بیشترو انرژی  خلاق تر را برای سرمایه گذاری در توسعه اطلاعات محصولاتم داشته باشم.

همچنین من می توانم به انتشار فرآوان محتوای رایگان مانند مقالاتف فایل های صوتی و خبرها کوتاه ادامه دهم ؛ اما من پیام های  پیچیده تر برای محصولات سازمان یافته ذخیره کنم.

وبلاگ نویسی یک رساله عالی برای بیان ایده های خاصی است اما یک رسانه ضعیف برای پوشش موضوعاتی است که بیش از حد بزرگ و پیچیده است . این یکی از دلایلی بود که من تصمیم گرفتم کتاب توسعه شخصی برای افراد باهوش بنویسم  نوشتن یک کتاب من را قادر به توضیح مهارتهای اصولی رشد شخصی در عمل بسیار بیشتر نسبت به اندک مقالات و فایل های صوتی می کند. در نهایت من قادر بودم بجای انشعابات خرد و ریز دور افتاده یک تصویر بزرگ را به اشتراک بگذارم

من از نتیجه نهایی خوشحال شدم . همانطور که اکثریت قریب به اتفاق از خوانندگان این کتاب بودند که این ترغیب کرد من محصولاتم را توسعه دهم.

سایر موضاعاتی که مغایراست با مطالب وبلاگ و فایل های صوتی قابل دانلود شامل مدیریت زمان، واقعیت درونی (ذهنی)،تضادها ، قانون جاذبه ، رژیم غذایی، تمرین همکاری در تصمیمات و خواب چند فازی بهتر است با محصولات به طور کامل ارائه شود این موضوغات به قدر کافی پیچیده است که یک مقاله با یک سری از مقالات  بدرستی عمل کنند.

 

چه اهداف را می توانیم با انجام چند عادت ساده روزانه موفق شویم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نعمت الله دوستی نوری