عادت های شما در نگاه بلند مدت

اگر امروز از زندگی خود راضی نیستید، بااین حال عادت های مشابهی که از قبل کسب کرده اید را ادامه می دهید، ممکن است سال آینده هم بیشتر از این ناراضی باشید  

 بسیاری از عادت  ها ممکن است الان تا حدودی برای شما رضایت بخش باشد اما تاثیرمثبتی در بلند مدت  ندارد.آنها لذت های موقتی یا نوعی فرار هستندو چیزی بیشتر از این نیستند. این عادت ها  تمایل خودکار به تداوم دارند اما همانطور که شما آگاه تر و منطقی تر می شوید اهمیت جایگزین کردن عادت های کوته بینانه را با آنهایی که بهترند ،را کشف می کنید.

در اوایل بیست سالگی ام تا 18 ساعت فقط بازی های ویدویی بازی می کردم ، عادتی که من ازآن لذت می بردم اما هیچ ثمره قابل توجهی در بلندمدت برای من نداشت. ( بجز تبدیل شدن به یک بازیگر حرفه ای) با جایگزین کردن این عادت ها با خواندن  و نوشتن ؛ من صدها بازی دیگر را بازی نکردم اما بیش از هزاران کتاب مطالعه می کردم  و بیش ازهزار مقاله ویک کتاب نوشتم و در مورد این حرفه احساس خوبی دارم .

به دقت در مورد تاثیر طولانی مدت عادت های فعلی خود فکر کنید. عادت های شما احتمالاً شما را به مسیری که به طور فزاینده ای رضایت بخش و یا به طور فزاینده ای ناامید کننده است، هدایت می کند.

اصلاح بسیار جزیی در مسیر زندگی تاثیر بسیار بزرگ و متفاوت بر زندگی 10 یا 20 سال دیگر شما خواهد گذاشت.شاید فکر کنید 10یا 20 سال زمان بسیار زیادی برای منتظر شدن باشند.ولی به هر حال این سالها می آیند و می گذرند شاید زمانی شما به گذشته خود نگاه کنید شاید با قدردانی از خرد و عقل شما ... یا باتنفر از کوتاه بینی در گذشته .

من اغلب به تصمیماتی که در 20 سالگی گرفته ام ، فکر می کنم احساس شادی می کنم که این تصمیمات چگونه مسیرمن و دیگران را تحت تاثیر قرارداده است. امیدوارم 60 سالگی ام هم قدردان افکار سنجیده ایی که من در 40 سالگی داشته ام باشد.

من 20 سال بعد خود را تصور کنید که به عادت های امروز شما نگاه می کند ،بیشتر از دو دهه را با عادت های که بر شما تاثیر گذاشته است و نتایج آنها در زندگی شما انباشته شده است را می بینید.

چه چیزی در عادت های شما است که من 20 سال بعد شما ستایش می نماید ؟

چه چیزی در عادت ها است که من 20 سال بعد شما به شما التماس می کند تا تغییر دهید ؟

ترجمه از محمد دوستی نوری